Diensten


Onze werkwijze

Riksen & Willems werkt op basis van uurtarief of fixed fee.

U betaalt dus voor onze diensten, wij zijn helder en transparant over onze werkwijze. 

Elk mens is uniek en dus wordt onze dienstverlening afgestemd op de specifieke wensen van onze relaties. De dienstverlening is maatwerk, dat neemt niet weg dat wij nagenoeg altijd een indicatie of een exact bedrag vooraf geven over onze kosten voor de dienstverlening (advies en/of bemiddeling), van bijvoorbeeld een hypothecaire geldlening, pensioenvraagstuk, financiële planning of woonlastenvoorzieningen waaronder overlijdensrisico.

Een voorziening heeft onderhoud nodig, niet alleen omdat uw omstandigheden kunnen wijzigen maar ook omdat de overheid hier op toeziet. Dat laatste betekend dat wij een zogenaamde zorgplicht hebben voor gegeven advies en de hierbij bemiddelde voorzieningen.

De Autoriteit Financiële Markten (www.afm.nl ) heeft de regels rondom advies, rapportage, onderhoud en nazorg fors aangescherpt. Volgens de Wet Financieel Toezicht (Wft) horen wij u o.a. te informeren over belangrijke wijzigingen in producten die via onze bemiddeling tot stand zijn gekomen. Vanzelfsprekend willen wij aan deze eisen voldoen en blijven voldoen. 

Voor onze nazorg (wettelijk geregelde zorgplicht) hanteren we een tweetal serviceovereenkomsten welke uitvoerig zijn beschreven en deze kunt u terugvinden op onze site onder het kopje documenten. U kunt hier uit een keuze maken 

Elke voorziening heeft onderhoud nodig, niet alleen omdat uw omstandigheden kunnen wijzigen of dat u tot andere gedachten bent gekomen maar ook omdat de overheid steeds haar regels wijzigt. Nog los van de wettelijke verplichting rondom het nakomen van de zorgplicht willen wij u altijd zo goed als mogelijk is blijven begeleiden. Wij nodigen daarom iedere relatie elke drie jaar uit voor een update gesprek (geen extra kosten in combinatie met een service overeenkomst) om te bezien of alle lopende zaken nog voldoen. De ervaring leert dat een hoog percentage van deze gesprekken resulteert in aanpassingen of wijzigingen. We hechten dus veel waarde aan deze updategesprekken.


Financiële Planning

Als u wilt weten waar u uitkomt, moet u weten waar u staat, nu en later.


Lees meer

Hypotheken

Het gaat niet om één hypotheekofferte of om één bank; het gaat om uw financiele toekomst.


Lees meer

Serviceovereenkomst en AFM

Vanaf 1 januari 2013 geldt er in de financiële dienstverlening een verbod op provisie voor complexe- en adviesgevoelige producten. Dat zijn bijvoorbeeld levensverzekeringen, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, pensioenen en hypotheken.

De Autoriteit Financiële Markten ( www.afm.nl ) de regels rond advies, rapportage, onderhoud en nazorg fors aangescherpt. Volgens de wet financieel toezicht (Wft zorgplicht) horen wij u te informeren over wijzigingen in producten die via ons advies of bemiddeling tot stand zijn gekomen. Vanzelfsprekend willen wij aan deze eisen blijven voldoen. 

We zijn helder en transparant over onze werkwijze.

Om hieraan realistisch te voldoen hanteren wij onze serviceovereenkomsten. 

Share by: